Myjki przemysłowe, regeneracja turbosprężarek Śląsk, Chorzów, Katowice, Gliwice, Tychy, Zabrze

Jak zamontować turbosprężarkę?

Turbosprężarka jest skomplikowanym urządzeniem o wyjątkowej precyzji.

Nieprawidłowe użytkowanie samochodu lub modyfikacje mogą doprowadzić do jej uszkodzenia.

Bardzo ważnym etapem jest ustalenie przyczyn niesprawności turbosprężarki i ich eliminacja przed przystąpieniem do montażu nowej lub regenerowanej turbosprężarki.

Po oględzinach starej turbosprężarki potrafimy dokładnie określić przyczyny jej uszkodzenia i udzielić ważnych wskazówek potrzebnych do usunięcia usterek które spowodowały jej awarię.

Oto kilka czynności, które należy wykonać wraz z wymianą turbosprężarki :

  1. Sprawdzić i w razie potrzeby wyczyścić system dolotowy a następnie wymienić filtr powietrza (dopuszczalne jest stosowanie jedynie części rekomendowanych przez producentów). Jakiekolwiek zanieczyszczenia w układzie dolotowym mogą doprowadzić do ponownego uszkodzenia turbosprężarki.
  2. Sprawdzić pod względem drożności i zanieczyszczenia układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, w razie konieczności wymienić filtr odmy i uszkodzone elementy
  3. Sprawdzić pod względem szczelności i drożności układ olejowy, tak aby zapewniał niezakłócony przepływ oleju.
    Należy przy tym zweryfikować stan uszczelek flansz układu smarowania turbosprężarki. W przypadku jakichkolwiek zabrudzeń lub uszkodzeń należy je bezwzględnie wymienić lub starannie oczyścić.
  4. Wymienić olej w silniku oraz filtr oleju.
    Niedopuszczalne jest stosowanie materiałów eksploatacyjnych niezalecanych przez producenta.
  5. Montując turbosprężarkę należy korzystać wyłącznie z nowych uszczelek pod kolektor jak również z odpornych na wysokie temperatury śrub przeznaczonych do montażu w układach wydechowych. Dokręcając śruby trzeba przestrzegać wielkości momentu z jakimi mają być dokręcone. Kolektor wydechowy należy sprawdzić i w razie potrzeby wyczyścić. Zabrudzenia mogą doprowadzić do awarii turbosprężarki.
  6. Podłączyć układ smarowania. Następnie wlać czysty olej silnikowy do wnętrza turbosprężarki przez otwór olejowy, tak aby uniknąć „suchego” startu podczas pierwszego uruchomienia silnika, kręcąc równocześnie wirnikiem sprężarki. Kolejno zainstalować pozostałe podłączenia. Podczas montażu należy bezwzględnie unikać sytuacji w których powstają naprężenia na przyłączach, jak i na samej turbinie.
  7. Po odcięciu zasilania/zapłonu kręcić rozrusznikiem aby wytworzyć ciśnienie w układzie smarowania. Następnie uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez min 2 minuty. Sprawdzić wszystkie połączenia upewniając się, że nie ma żadnych nieszczelności i przecieków.
  8. Po raz kolejny uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez około 15 minut, kontrolując w międzyczasie szczelność wszystkich połączeń układu smarowania oraz układu dolotowego.
  9. Po rozgrzaniu silnika do temperatury pracy przeprowadzić jazdę testową; jeśli to możliwe wykorzystując maksimum mocy silnika.